Objectius generals:
- Fomentar el desenvolupament de Balears com a Smart Destination mitjançant l’aplicació de les tecnologies de la informació i les comunicacions a l’anàlisi de l’oferta i la demanda de mobilitat turística en modes sostenibles (mobilitat en transport públic i mobilitat dels vianants) a dues escales geogràfiques: la illa de Mallorca i la ciutat de Palma.
- Avaluar les aplicacions practiques del tractament científic de les dades massives (Bigdata) de posicionament proporcionades per les xarxes wifi per a la gestió òptima d’un destí turístic.
- Desenvolupament d’instruments tecnològics per a donar suport a la planificació turística i millorà la experiència del turista proporcionant informació directa sobre aspectes de la mobilitat a les destinacions turístiques.
- Avaluar els efectes de la estacionalitat sobre la mobilitat turística en transport públic i a peu en l’entorn insular i urbà.
Objectius específics
A1. Analitzar amb criteris espacials el servei de transport públic a les destinacions turístiques: El cas de Mallorca i Palma.
A1.1. Analitzar l’oferta de serveis de transport públic a les destinacions turístiques de la illa de Mallorca i Palma a partir de les dades OpenData oferides per les administracions públiques (TIB, EMT).
A1.2. Avaluar l’accessibilitat en transport públic de les destinacions turístiques als principals equipaments (sanitaris, ports, aeroport, etc.) i recursos turístics (platges espais, parcs naturals, mercats) de l’illa de Mallorca.
A1.3. Avaluar la demanda de transport públic en base a les places i ocupacions hoteleres de les destinacions turístiques considerant les fluctuacions estacionals.
A1.4. Diagnosticar desequilibris en el nivell de servei de transport públic en relació a la demanda existent a nivell territorial per a les destinacions turístiques.
A1.5. Aprofundir al coneixement de les externalitats derivades de la mobilitat a les destinacions turístiques: congestió i sinistralitat.
A1.6. Desenvolupar un conjunt d’indicadors de mobilitat en transport públic de les destinacions turístiques de Mallorca
B2. Diagnosticar la mobilitat turística a peu a l’àmbit urbà de la ciutat de Palma. Aprofundir en la utilització de dades wifi massives (Bigdata) geoposicionades per a la gestió socioeconòmica i territorial del destí.
B2.1. Avaluar la mobilitat a peu dels turistes a la ciutat de Palma a partir de la informació proporcionada per la Xarxa wifi desplegada als espais públics. Identificar patrons de mobilitat espai temporals dels turistes.
B2.2. Desenvolupar un model de caminabilitat de la ciutat de Palma a partir de les característiques de la seva trama urbana, els equipaments públics, la seva topografia.
B2.3. Avaluar la relació entre la mobilitat a peu dels turistes i la caminabilitat de la ciutat de Palma.
B2.4. Generar un sistema de indicadors a temps real de la congestió a les diverses àrees de la ciutat de Palma
C. Desenvolupar instruments tecnològics per a donar suport a la planificació turística i proporcionar informació directa al turista sobre aspectes de la mobilitat de la destinació turística.
C.1. Desenvolupar un visor cartogràfic Web per a donar accés al planificador turístic (regional, insular, municipal) i als turista sobre el nivell de servei i l’accessibilitat en transport públic de la destinació turística. C.2. Construir un visor cartogràfic de la mobilitat dels vianants a la ciutat de Palma per a donar suport a la planificació turística i la prevenció de la congestió